Rene van der Linden in Zout

3 november 2011

Rene van der Linden in Zout

zoutbusAanstaande zondag 13 november is Rene van der Linden, lid van de Eerste Kamer, de hoofdgast in politiek café Zout. Van der Linden is een man met een rijke parlementaire loopbaan. Hij was staatsecretaris Buitenlandse Zaken in het tweede kabinet Lubbers, lid van de Tweede Kamer, voorzitter van de eerste Kamer en voorzitter van de Parlementaire Assemblee van de Raad van Europa.

In de Kwestie gaan de fractievoorzitters Paul Peters (SP) en Frank den Brok (VDG) is debat over de megabezuinigingen waarvoor de gemeente Oss staat. Belangrijkst geschilpunt is het sociale beleid in Oss.

In de Themadiscussie staan de perikelen op het spoor in Nederland centraal. Heleen Hebert, regiodirecteur NS Zuid, heeft inzicht in de organisatie van het ingewikkelde spoorbedrijf. Wat drijft haar om dat spoorbedrijf te verbeteren en het de treinreizigers naar hun zin te maken?

In de Zoutquiz verschijnen Agnetta van’t Woud en Edwin vd Loop aan de start. Zij worden getoetst op hun kennis over het hardlopen.
Theo van Duuren spreekt zijn maandelijkse column uit en er is livemuziek van de Turkse zangroep Ebo.

Zout wordt gehouden in de grote zaal van cultuurpodium De Groene Engel aan de Kruisstraat in Oss en start klokslag 16.00 uur.