Oproep SP, PvdA en vakbonden voor manifestatie 'Armoede werkt niet'

30 november 2011

Oproep SP, PvdA en vakbonden voor manifestatie 'Armoede werkt niet'

armoede werkt nietDe SP, PvdA en FNV-Lokaal in Oss gaan Ossenaren oproepen om naar de manifestatie 'Armoede werkt niet' op 10 december in Den Bosch te gaan. De manifestatie is een vuist tegen de forse bezuiniging op mensen met een beperking, zoals de werknemers van de sociale werkvoorziening en mensen met een wajong-uitkering. De partijen willen dat de plannen van het kabinet Rutte om mensen die het al niet breed hebben de rekening van de crisis te laten betalen zo snel mogelijk van tafel gaan.

De lokale partijen zullen in aanloop van de manifestatie zoveel mogelijk mensen proberen te mobiliseren. De SP, PvdA en FNV-Lokaal staan daarom zaterdagmiddag 3 december gezamenlijk in het Osse centrum. Ook worden de werknemers in de sociale werkvoorziening opgeroepen om mee te gaan naar de Brabanthallen in Den Bosch.

De manifestatie is een initiatief van Emile Roemer (SP) en Job Cohen (PvdA). Zij organiseren deze manifestatie samen met de AbvaKabo, de Bijstandsbond, FNV Bondgenoten, Wajong Centraal, Platform Verontruste Ouders, Walk of Shame, Rekening Retour, Terug naar de Bossen en anderen. In Oss is gekozen om gezamenlijk met de trein naar Den Bosch te gaan. Iedereen die mee wil wordt gevraagd om zaterdag 10 december om 11.00 uur te verzamelen bij station Oss. Aanmelden kan o.a. via armoedewerktnietoss@sp.nl. Op de manifestatie zal staatssecretaris Paul de Krom (VVD) duizenden werkhandschoenen in ontvangst nemen.

SP, Albert Arends
PvdA, Maaike Mollen
FNV-Lokaal, Wim van Dorst

Meer informatie op www.armoedewerkt niet.