FEEST EN EMOTIE BIJ KINDERLINTJES

20 november 2011

FEEST EN EMOTIE BIJ KINDERLINTJES

uitreiking kinderlintjes 2011

Zondag 20 november werden er voor de vijfde keer SP Kinderlintjes in Oss uitgereikt. Speciaal voor dit lustrum was cabaretier Guido Weijers naar Oss gekomen. Hij presenteerde voor een bomvolle raadzaal een bijzondere editie van de kinderlintjes. Maar liefst 40 Osse helden kregen uit handen van burgemeester Buijs een oorkonde uitgereikt en een lintje opgespeld. In totaal waren er vier nominaties die, beoordeeld door een jury van Osse prominenten, een lintje ontvingen.

Sterre, Sam, Eva, Daantje, Mees, Selena, Loes, Lindsey, Jari, Yvi, Chinook, Han, Babet, Teije, Wout, Monique en Stef kregen als kunstmaatjes als eerste een lintje. Deze leerlingen van de Nicolaasschool maken samen met een gehandicapte een kunstwerk. De tweede nominatie die een lintje kreeg van burgemeester Buijs was de vijfjarige Driek van der Linden uit Ravenstein. Driek collecteert samen met zijn vader voor de Alzheimer stichting. Een bijzonder moment was er toen Anne en Claire Gruythuyzen hun lintje kregen. Anne en Claire waren genomineerd door hun moeder, die ernstig ziek is. Anne en Claire zorgen altijd voor hun moeder en doen dat met heel veel liefde. Tot slot was er een lintje voor Bjorn, Dounia, Eda, Eddie, Ertugul, Erturu, Esra, Ilona, Julia, Kayley, Nienke, Puk, Richard, Russ, Sandjana, Saskia, Sten, Tamay en Thierrie van basisschool de Nieuwe Link. Deze klas onderhoudt het monument voor de vrede.

Op het eind werd er nog een groepsfoto gemaakt met alle genomineerden. Alle trotse bezitters van een kinderlintje kunnen vanaf aanstaande vrijdag een foto ophalen bij Regio Oss!

Lees ook het verslag van de uitreiking op Kliknieuws.

Bekijk hier de uitzending over de uitreiking op D-TV.