Zorg in Oss in gevaar! Dat laten we niet gebeuren!

27 september 2011

Zorg in Oss in gevaar! Dat laten we niet gebeuren!

Logo zorgingevaar
Ouderen, chronisch zieken en gehandicapten worden door de bezuinigingen van het kabinet-Rutte extra hard getroffen. Zij gaan door maatregelen als een duurdere zorgverzekering, lagere zorgtoeslag en een hoger eigen risico bovengemiddeld koopkrachtverlies lijden.
Het Osse college van VVD, VDG, CDA en PvdA doet hier nog een forse schep bovenop. Dit college wil lokaal € 1,3 miljoen bezuinigen op de ondersteuning van ouderen, zieken en gehandicapten en ruim € 3 ton op het ouderenwerk.

De SP heeft in een persverklaring protest aangetekend tegen de aangekondige bezuinigingen. Lees hier de hele persverklaring.

Om te protesteren tegen de bezuinigingsvoorstellen van het college is de SP de actie 'Zorg in gevaar' gestart. Mensen kunnen via het zetten van een handtekening op actiekaarten hun ongenoegen uiten. Ook is het mogelijk om via de website van de Osse SP te tekenen . Er is ook een flyer en een actiekaart over de campagne 'Zorg in gevaar' beschikbaar.