Solidariteit bij winkelcentrum de Ruwert

17 september 2011

Solidariteit bij winkelcentrum de Ruwert

De SP bij winkelcentrum De Ruwert
Het kabinet wil 60.000 banen schrappen in de sociale werkvoorziening en deze groep mensen moeten ook nog eens loon inleveren of onder het minimumloon gaan werken. In Oss en omgeving zijn inmiddels al honderden "protesthandschoenen" verzameld tegen de plannen van het kabinet om te bezuinigen op de sociale werkvoorziening.

Afgelopen zaterdag stond de SP bij winkelcentrum de Ruwert. Weer werden vele handschoenen ondertekend en van een opmerking voorzien. Eén ervan was: Ze hebben het over Donker Oss maar we kunnen beter spreken over Donker Nederland.
In het hele land worden nu werkhandschoenen ingezameld waarop mensen hun handtekening kunnen zetten. Op het aangehechte kaartje kunnen mensen nog een boodschap aan Rutte schrijven. De werknemers van IBN in onze regio hebben dat ook massaal gedaan. Einddoel is om alle handschoenen aan elkaar temaken waardoor een superketen voor solidariteit ontstaat.