Bende van Oss zondag in zout

10 september 2011

Bende van Oss zondag in zout

Aanstaande zondag 11 september gaat politiek café Zout weer van start voor een nieuw seizoen.
Hoofdgast is de in Oss opgegroeide professor Micha de Winter. Hij is een maatschappelijk bewogen pedagoog en heeft uitgesproken opvattingen over kind en samenleving, opvoeding en onderwijs. Zout praat met hem onder andere over zijn nieuwe boek: Verbeter de wereld en begin bij de opvoeding.

In de kwestie geven professor Sylvester Eijffinger en SP Tweede Kamerlid Ewout Irrgang hun visie op de toekomst van de euro en de (on)wenselijkheid van een Europese economische regering.

Kort voor de première staat voor de derde keer het thema De Bende Van Oss op de Zoutagenda. Regisseur Andre van Duren laat beelden zien van de opnames die er in Ravenstein gemaakt zijn. In Zout zijn scènes te zien die nog niemand heeft gezien. Hij brengt een van de spelers, de (Holleeder) advocaat Jan Hein Kuiper mee. Jan Hein schreef als oud Ossenaar een scriptie over Donker Oss.

In de Zoutquiz treden de ondernemende broers Arno en Theo Smits in het strijdperk. Zij worden getest op hun kennis over het ondernemen in Oss.

De cabaretgroep Volledig Incorrect is ook weer van de partij, onvoorspelbaar waarover ze het gaan hebben. Wellicht het afscheid van burgemeester Herman Klitsie?

Columnist Theo van Duren is tijdens de vakantie ongetwijfeld geteisterd door dierenleed. We zijn benieuwd hoe hij er nu weer een draai aan geeft.

Zondag is er livemuziek van het osse trio Paisley rond zangeres Sophie Wiegersma.

Zout wordt gehouden in de grote zaal van De Groene Engel aan de Kruisstraat in Oss en start klokslag 16.00 uur.