Avond over bezuinigingen in het onderwijs

9 april 2011

Avond over bezuinigingen in het onderwijs

Maandagavond 18 april organiseert de SP in haar gebouw aan de Linkensweg om 20.00 uur een avond over de gevolgen van de op handen zijnde bezuinigingen in het onderwijs.

Zoals het er nu naar uitziet is te verwachten dat ook in Oss de gevolgen desastreus zijn voor de kinderen met leer- of gedragsproblemen.De bezuinigingsaanval van 300 miljoen euro lijkt alleen maar verliezers op te leveren. De gewone leerlingen, de leerkrachten, de ouders en, het meest schrijnend, de leerlingen met een zorgvraag worden de dupe. Het is een schande de kosten van de crisis op de schouders van deze kwetsbare groep kinderen te leggen!

De gemeenteraad stemde donderdag 7 april in met het sturen van een brandbrief naar minister Bijsterveldt. Daarin staat dat Oss zich grote zorgen maakt over de bezuinigingen en het tempo waarin ze doorgevoerd worden. Daarom roept Oss de Minister op om alle alternatieven te onderzoeken. De brief was een initiatief van de SP.

18 April zullen onderstaande mensen het woord voeren:

• Manja Smits; Tweede Kamerlid voor de SP
  • Hans van der Burg; Directeur Sterrekijker Oss/Uden
  • Jan van de Heuvel; coordinator kwaliteitszorg Stichting Katholiek Basisonderwijs (SKBO)
  • Carla Harbers; Teamleider regio Oss Ambulante begeleiding REC Vierland
  • Theo Brands; coordinator Samenwerkingsverband Primair Onderwijs (SPOM)
  • Peter van Hulst ; consulent Algemene Onderwijs Bond (AOB)

• In verband met de ruimte, voor aanmelding graag een mail naar mmarijnissen@sp.nl.
    Heeft u zich niet aangemeld, ook dan bent u natuurlijk altijd van harte welkom.