Lovend afscheid voor Chris Ermers

15 januari 2011

Lovend afscheid voor Chris Ermers

Afgelopen vrijdag heeft Chris Ermers afscheid genomen als SP wethouder. Op een druk bezochte bijeenkomst en daarna een bomvolle receptie werden er veel lovende woorden gesproken. De Burgemeester gaf aan dat Chris, ondanks zijn veel te volle portefeuille (sport, onderwijs, sociale zaken, integratie, participatie, milieu en afval), voor Oss veel heeft betekend in de afgelopen 8 jaar. Vele prijzen heeft hij voor Oss in de wacht gesleept en een sociaal beleid gevoerd waar vriend en vijand lovend over zijn.

burgemeester Klitsie overhandigt Chris Ermers een " bronzen droevige os"

Ook als persoon werd Chris zéér geprezen. Naast de oud-voorzitster van de jongerenraad die vertelde dat Chris heel snel het vertrouwen van de jongeren wist te winnen en ze altijd ook allemaal bij naam kende, sprak Marc van Veldhoven (ROC de Leygraaf).Hij zei dat Chris het onderwijs uitstekend achterlaat.

Een vertegenwoordigster van het DiDi foundation, een fonds voor kinderen in India, sprak zeer vereerd te zijn om iets meer over haar initiatief te mogen vertellen. En natuurlijk was ze heel blij met het feit dat Chris alle giften van gemeente en receptiegangers voor het Didi fonds had bestemd.

Chris zelf dankte alle ambtenaren en vertegenwoordigers van instellingen en scholen voor de fijne samenwerking. Maar hij wilde niet weggaan zonder nog een boodschap mee te geven.
Hij verwees naar een van zijn eerste toespraken waarin hij de loftrompet stak voor de vele mensen van de werkvloer in onderwijs en jeugdinstellingen. Vaak wordt er teveel overgelaten en geluisterd naar de zgn proffessionels, maar het is wel de juffrouw of de meneer van uw kind (risicokind,moeilijk opvoedbaar of gehandicapt), die voor veel kinderen vaak de vader, moeder, oma of vriendin is. Zij moeten veel meer waardering krijgen en er moet beter naar hen geluisterd worden.

Veel lovende woorden van de burgemeester voor Chris

Uit handen van Burgemeester Klitsie kreeg Chris een”verdrietige” bronzen os en zijn vrouw natuurlijk een prachtige bos bloemen. SP bestuur en fractie nemen binnenkort in eigen kring afscheid van Chris en de scheidende raadsleden.