Vragen over fietsenstalling

19 september 2010

Vragen over fietsenstalling

Fietsenstapel

Raadslid Albert Arends stelde vragen over de het gebruik van de fietsenstalling bij het station. Hij schreef de volgende brief:

Geacht college,

Met verbijstering hebben we de afgelopen week gekeken naar de uitzending van D-tv. Aan de orde kwam de puinhoop in de fietsenstalling bij het station. Fietsen staan op plekken waar ze niet mogen staan en versperren de ingang. Andere fietsen lagen opgestapeld in een hoek.

Volgens een woordvoerder van Prorail zou het gaan over 150 fietsen met lekke banden en zonder zadel die zo konden worden weggesleept. In de uitzending legt Prorail de schuld bij de gemeente Oss en de gemeente Oss bij Prorail. Al met al een situatie die al enkele maanden speelt en die wij zo snel mogelijk opgelost willen hebben. Daarom stellen we de volgende vragen:

Kunt u ons uitleg geven hoe het e.e.a. precies in elkaar zit?

Wie is er nu verantwoordelijk voor deze situatie?

Kan de gemeente met de wegsleepregeling die er is wegslepen ja of nee. Zo ja, waarom gebeurt dit
dan niet?

Als de stalling inderdaad eigendom is van Prorail, zijn hun dan niet verplicht het op te ruimen?

Het moet toch mogelijk zijn dat zowel de gemeente Oss als Prorail hier gezamenlijk kunnen optreden, door onderling afspraken te maken en de kosten te delen?

Bent u het met ons eens dat dit slecht valt bij de vele gebruikers van deze stalling die zich terecht ergeren aan deze situatie en dit zo snel mogelijk opgelost moet worden?

Namens de fractie van de SP
Albert Arends
fietsen