Talentencampus OK, Steun FC OSS nee

21 februari 2010

Talentencampus OK, Steun FC OSS nee

Deze folder wordt binnenkort bij u bezorgd door een van onze vele vrijwilligers.

Talentencampus OK, Steun FC Oss nee!

De SP vindt dat een Talentencampus een aanwinst voor Oss kan worden. De SP vindt ook dat er geen gemeentelijke steun gegeven moet worden aan FC Oss. Dit was en is het standpunt van de SP.

Misschien is bij u, door berichten in de media, het idee ontstaan dat de kogel al door de kerk is, dat de Talentencampus doorgaat en dat FC Oss miljoenen tegemoet kan zien. De werkelijkheid is anders. Er is geen definitief besluit genomen en als het aan de SP ligt, gaat er geen gemeentelijke steun naar FC Oss.

Wat is de Talentencampus?

Het gaat om een groot plan waarin onderwijs, bedrijfsleven, gemeente en sport samenwerken. Volgens het plan komen in het hele gebied rond het stadion scholen, woningen, bedrijven, nieuwe accommodaties voor de amateurs van TOP, de tennisverenigingen Breakpoint ’83 en PhiteOss en muziekvereniging Hartog. Ook het Sibeliuspark wordt opgeknapt.

Uitgangspunt is dat de hele ontwikkeling in dat stuk Oss zichzelf betaalt. FC Oss is een van de partijen in de samenwerking. De SP vindt het een mooi plan voor Oss, maar wil eerst meer duidelijkheid en garanties op een aantal punten. Ook mag er in onze ogen geen geld meer van de gemeente in FC Oss gestoken worden.

Waarom geen gemeentelijke steun voor FC Oss?

• Een betaald-voetbalorganisatie dient zichzelf financieel te bedruipen.
  • In een tijd waarin gemeenten fors moeten bezuinigen, past het niet om veel geld in betaald voetbal te steken.
  • In het verleden is Er al steun van de gemeente voor FC Oss geweest, en ondanks dat zijn er weer nieuwe schulden. Weliswaar niet bij de gemeente, maar toch.
  • Ook als de steun er wel zou komen, zijn er geen echte garanties voor de toekomst.

Nog veel vragen

Los van de steun aan FC Oss wil de SP, voordat er definitief iets besloten wordt, meer antwoorden en zekerheden op een aantal vragen:

• Kan het hele plan doorgaan als FC Oss degradeert of failliet gaat?
  • hoeveel geld gaat de provincie echt bijdragen aan het plan?
  • Krijgen de tennisverenigingen En muziekvereniging Hartog de accommodaties waar zij recht op hebben?
  • De SP wil niet dat de gemeente het stadion gaat exploiteren. Wie gaat dat wel doen?
  • Hoe nu verder?

De SP wil alle betrokken partijen die samenwerken in dit plan de tijd geven om de komende maanden te zoeken naar oplossingen en antwoorden. Dat is ook wat er vorige week besloten is. Dat zal zeker niet eenvoudig zijn, maar wij gaan ervan uit dat het lukt.

zie ook dit bericht
    en de folder