Geen definitief besluit Talentencampus

11 februari 2010

Geen definitief besluit Talentencampus

Paul PetersAls je vandaag de Osse media bekijkt zou je de indruk kunnen krijgen dat er gisteravond door de Osse raad een definitief besluit genomen is over de Talentencampus en daarmee ook een besluit over steun aan FC Oss. De werkelijkheid is echt anders.

De raad heeft besloten om samen met alle partijen in het project Talentencampus, onderwijs, bedrijfsleven, projectontwikkelaar, Brabant Wonen, sport en gemeente, een samenwerking aan te gaan om een verdere stap te maken. Het definitieve besluit over het totale project gaat nog een tijdje duren.

De Talentencampus is een groot plan waar in totaal wel 100 miljoen in wordt geïnvesteerd in o.a. woningbouw, scholen, nieuwe accommodaties voor de amateurs van TOP en een tennisvereniging, bedrijfsruimtes, en het opknappen van het Sibeliuspark. Een mooi plan wat op veel terreinen iets kan gaan betekenen voor Oss.

FC Oss is een van de partijen die meedoet aan het plan en zij staan er, helaas, zowel sportief als financieel, niet al te best voor. De SP, maar ook andere partijen, hebben gisteravond duidelijk gemaakt dat, voor er een definitief besluit genomen wordt, er nog een heleboel uitgezocht moet worden. Dat is ook normaal en de komende maanden moeten en zullen daarvoor gebruikt worden.

Zo wil de SP dat voor het schuldenvrij maken van FC Oss geen geld van de gemeente gebruikt wordt. Ook wil de SP duidelijkheid over de exploitatie van het stadion in de toekomst ook in een geval dat FC Oss geen betaald voetbal meer zou spelen. Ook moet er meer zicht komen op de bijdrage van de provincie in het project en de tennisvereniging en muziekvereniging Hartog moeten een goede plek krijgen waar zij mee uit de voeten kunnen. De kogel is dus helemaal nog niet door de kerk en de SP gaat er vanuit dat de komende tijd goed gebruikt gaat worden om oplossingen te vinden voor de vragen die er nog zijn.

Lees hier onze bijdrage