SP Klachtenmeldpunt over Brabant Zorg

15 december 2009

SP Klachtenmeldpunt over Brabant Zorg

De SP afdeling Oss heeft de afgelopen tijd diverse klachten ontvangen van familieleden van bewoners die in zorginstellingen van Brabant Zorg verblijven. Met name over de gigantisch gestegen waskosten en extra kosten voor activiteiten en extra zorg.

Waskosten die gestegen zijn van € 70,- per maand naar wel € 200,- per maand. En als mensen vaker dan een maal per week willen douchen moet hiervoor bijbetaald worden. Dit terwijl Brabant Zorg over 2008 een positief resultaat boekte van maar liefst 3,3 miljoen euro en een eigen vermogen heeft van ruim 19 miljoen euro.

Extreem gestegen waskosten en betalen voor een extra douchebeurt staat in schrille tegenstelling tot het salaris van drie leden van de Raad van Bestuur dat in 2007 steeg met 11%. Het jaarinkomen van deze 3 leden is respectievelijk € 196.415,- , € 181.605,- en € 174.527,- en dan rijden zij ook nog een dure auto van de zaak. Aan de top wordt veel verdiend maar de bewoners van de instellingen betalen de prijs voor hoge waskosten en extra douchebeurten.

SP tweede kamerlid Henk van Gerven gaat hierover vragen stellen aan staatssecretaris Bussemaker. Klik hier om de vragen te lezen.

Familieleden en bewoners van zorginstellingen van Brabant Zorg kunnen hun klachten kwijt op het meldpunt van de SP Oss: www.oss.sp.nl