Proficiat Mari !

7 november 2009

Proficiat Mari !

Mari AuwensOp verjaardagsvisite bij Mari Auwens en zijn vrouw, die beiden deze maand 80 jaar zijn geworden. Mari was een van de eerste SP raadsleden in Oss. Met veel genoegen kijkt hij nog terug op die periode. De strijd die toen geleverd moest worden was een goede strijd. Het werk voor de SP heeft hij altijd graag gedaan "het was goed om te doen".

Op het feest, dat zij "natuurlijk" bij Bellevue vierden, kwamen Jan en Mari Anne Marijnissen ook de felicitaties brengen. "Jan vertelde mooie dingen over mij en dat doet je goed", vertelde Mari.

Het geheim van OssIn het boek "het Geheim van Oss" vind je veel terug over Mari en zijn werk voor de SP. Mari werkte bij Philips en kwam daar op voor de rechten van de arbeiders. Hij zat lange tijd voor "Arbeidersmacht" in de ondernemingsraad van Philips. Hij voerde menige actie en deelde heel wat pamfletten uit aan de fabriekspoort. "Mensen zoals Mari die je kun je niets wijsmaken, dat zijn mensen die precies weten wat zich in het bedrijf afspeelt", vertelt een van directeuren van Philips. De SP heeft veel aan Mari te danken.We hopen dat ze beide nog lang van een goede gezondheid mogen genieten ..