Love a Fair

12 oktober 2009

Love a Fair

Breng de Millenniumdoelen tot leven, ook in Oss!

De spetterende start van Oss als Millennium Gemeente!

“We leven in een tijd waarin we voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid beschikken over de mogelijkheden om extreme armoede uit te roeien. Nooit eerder stelde de wereldgemeenschap zichzelf zulke concrete, meetbare doelen, die bovendien voor een bepaalde datum gehaald moesten zijn. We zijn met zijn allen op zoek naar een andere, eerlijker solidariteit overal in de wereld. Ook in Oss.”

Een betere wereld begint nu…!”
Jan Marijnissen

Millenniumdoelen

Acht internationale afspraken

In 2000 hebben regeringsleiders van 189 landen afgesproken om voor 2015 de belangrijkste wereldproblemen aan te pakken.
Voor het eerst in de geschiedenis van de mensheid hebben we ook de mogelijkheden om deze problemen aan te pakken en de millenniumdoelen te realiseren.

millenniumdoelen

In 2008 heeft de gemeenteraad van Oss besloten om Millennium Gemeente te worden. Dat betekent dat de gemeente lokaal haar steentje wil bijdragen om de Millenniumdoelen wereldwijd te realiseren. Daartoe is eind 2008 een platform gestart. Hierin zijn alle politieke partijen en ook organisaties op het gebied van internationale samenwerking, integratie en duurzaamheid vertegenwoordigd. Natuurlijk heeft de SP Oss hier ook een actieve rol in de kerngroep.

Het festival vindt plaats van 12.00 tot 18.00 uur in het centrum van Oss: Walplein, Kruisstraat, Sint Barbaraplein en in De Binnenstad.

Millennium doelen Oss