Debat over AOW leeftijd in ZOUT

7 oktober 2009

Debat over AOW leeftijd in ZOUT

Zondag 11 oktober is er weer Zout, met daarin een debat over de AOW leeftijd.

In de themadiscussie schuiven SP-Tweede Kamerlid Paul Ulenbelt en de Osse vakbondsman Marco Elberse aan. Zij verdedigen het standpunt dat de pensioenleeftijd 65 moet blijven. De politieke voorstanders van verhoging naar 67 jaar zijn allemaal ondergedoken. Daarom zal de Zoutredactie voor kritisch verweer zorgen.

Filosoof Ad Verbrugge
De hoofdgast is filosoof, onderwijsactivist en muzikant Ad Verbrugge. Verbrugge heeft een afkeer van de vrije markt en managementcultuur. Hij is erg kritisch over de vernieuwing in het onderwijs. Ook muziek is zijn passie (Bob Dylan, David Bowie) Ad zal met zijn band optreden in Zout.
In de kwestie staat het Osse monumentenbeleid centraal. Is het baarhuisje bij de kerk in Berghem nu wel of geen monument en kan de Bergossmuur nu wel of niet plat. Wethouder Hendrik Hoeksema (PvdA) geeft zijn visie. Ook een vertgenwoordiger van Berchs Heem, Lambert van Hintum, is uitgenodigd.
In de zoutquiz binden Maria Dobbelsteen en collega de strijd aan. Het onderwerp is hoeden en hoofddeksels.

Columnisten zijn deze keer Wouter ter Haar en Harry Grimmius

De muziek wordt verzorgt door Ad Verbrugge & Friends.

Zout wordt gehouden in de grote zaal van cultuurpodium de Groene Engel aan de Kruisstraat in Oss en start klokslag 16.00 uur. Voorafgaand en na afloop worden er toegangskaarten verkocht voor de 100e editie van Zout die op zondag 8 november wordt gehouden.

Politiek cafe Zout