Den Haag "verovert" Oss

8 september 2009

Den Haag "verovert" Oss

Woensdagavond 26 augustus was het plein bij de grote kerk in Oss helemaal gevuld met ca. 800 mensen voor de 11e editie van Het Vierde Beeld. Het thema dit jaar was "Oh Oh Den Haag". En dat hebben de aanwezige Ossenaren geweten. Presentator en samensteller van het programma Sjaak Bral pakte fors uit met stevige Haagse humor maar ook prachtige muziek uit de Hofstad.

gezellig druk

Leuk hoogtepunt was The Battle off the Balls, een wedstrijd over wie de lekkerste gehakbal maakt. Zowel de Hagenezen als de Ossenaren zijn liefhebbers van gehaktballen. Oss pakte zijn Bouwmanbal fors uit. Cafetariahouder Hans van Vugt en Harm, directeur van de osse ballenfabriek deden er alles aan om jury en publiek te overtuigen. De Haagse "kok" Jeffrey moest het vooral hebben van zijn Haagse bluf, maar ook hij maakte lekkere ballen. De onpartijdige jury koos uiteindelijk nipt voor de Haagse bal.

Het Vierde Beeld is een initiatief van de Osse SP en werd 11 jaar geleden voor het eerst gehouden met het doel om cultuur op straat te brengen. Met ieder jaar een ander thema en steeds veel publiek en kwaliteit op het sfeervolle plein is dat zeker gelukt. In 2010 komt er daarom zeker een 12e editie.