SP wil snel actie in het Woud

21 juli 2009

SP wil snel actie in het Woud

De SP wil snel actie in Het Woud. Daarom heeft SP raadslid Albert Arends een brief gestuurd naar het College:

Geacht College/Leden van de raad,

Zoals U ongetwijfeld via de media heeft vernomen, zijn wij als SP de afgelopen weken regelmatig met de bewoners van Het Woud in gesprek geweest. Aanleiding hiertoe waren de berichten die ons bereikten over verloedering van deze wijk.

Terecht is er de afgelopen periode veel geld en tijd gestoken in de dorpen om ons heen, maar als we dan moeten constateren dat een wijk als deze verpaupert is het hoogtijd om aan de bel te trekken. Wij zijn van mening dat als er op tijd wordt ingegrepen, en dan bedoel ik in samenwerking met bewoners, Wijkraad, Brabant Wonen en de Gemeente Oss, verdere achteruitgang gestopt kan worden.

Naar aanleiding van een onderzoek, gedaan door de SP, kwamen er vele reacties binnen van verontruste bewoners. Veelvuldig kwamen o.a. volgende problemen aan de orde:

• Overlast van Oost-Europeanen
  • Rondslingerend vuil
  • Onveilig gevoel
  • Slecht onderhoud openbaar groen en tuinen
  • Het ontbreken van saamhorigheid
  • Slecht onderhoud woningen
  • Voor de duidelijkheid, dit is maar een gedeelte van de klachten van de bewoners. Wij roepen het College op die zaken die “zo opgelost kunnen worden” zo snel mogelijk op te pakken en voor wat de rest betreft slagvaardig te werk te gaan. Als alle partijen hun verantwoording nemen en in gezamenlijk overleg bekijken wat ze kunnen doen, zijn wij ervan overtuigd dat het weer goed wonen is in Het Woud.

Namens de fractie van de SP,
    Albert Arends