Feestelijk opening fietsroute Noord

29 juni 2009

Feestelijk opening fietsroute Noord

De SP heeft veilig fietsen hoog in het vaandel staan. Naast de gratis fietsenstallingen in het centrum is de SP ook voor een veilige fietsstraat. Met de fietsroute Noord is er wederom een SP wens in vervulling gegaan.

De Fietsroute Noord wordt woensdag 1 juli feestelijk in gebruik genomen . Vanuit Megen en Macharen fietsen wethouder Jan van Loon (VDG) en leden van de dorpsraad Megen-Haren- Macharen met kinderen van de basisscholen uit deze kernen over de nieuwe noordelijke fietsroute naar het pannenkoekenhuis De Oude Maas tussen Oss en Macharen. Vanuit het Osse centrum rijden wethouder Jules Iding (SP), leden van de wijkraden Schadewijk en Centrum en kinderen van de Nicolaasschool naar hetzelfde adres. Alle kinderen uit de gemeente Oss zijn van harte welkom!

Pannenkoek en theater

Bij het pannenkoekenhuis worden alle kinderen getrakteerd op een heuse fietsroutepannenkoek en krijgen zij de kindervoorstelling ‘De grote Oversteek’ te zien.

Visitekaartje

Veilig op de fiets van het centrum van Oss naar Macharen en Megen. De afgelopen maanden is hard gewerkt aan de uitbreiding van de Osse fietsroute in noordelijke richting. De fietsstraat tussen Heesch en het centrum van Oss was bij de opening in al de langste van Nederland. Met deze extra kilometers richting het poldergebied langs de Maas is de Osse fietsroute hét visitekaartje van de aandacht voor fietsers, veiligheid en duurzaamheid.

Vaker op de fiets draagt bij aan leefbaarheid, veiligheid én bereikbaarheid. De fiets is met afstand het meest duurzame vervoermiddel; minder geluidsoverlast, betere luchtkwaliteit, meer beweging, minder ruimtegebruik, om maar eens enkele voordelen te noemen