Discussie avond succes.

28 juni 2009

Discussie avond succes.

Een volle Vivaldi zaal en veel reacties vanuit het publiek. Dat was wat er woensdagavond gebeurde op de disussieavond over de vraag wie de crisis mag betalen.

panel

Op de vraag of de AOW leeftijd verhoogd moet worden naar 67 waren er twee aanwezigen die vonden dat de leeftijd met twee jaar verhoogd kon worden . Een van die twee was Tweede Kamerlid van de VVD Stef Blok. Alle andere aanwezigen in de zaal vonden dat de leeftijd op 65 jaar moest blijven. Met allerlei redenen: Er is geen werk, mensen van 60 worden nu al niet aangenomen, er is geld genoeg, we worden bang gemaakt, doe maar 1 JSF vliegtuig minder, enz enz.

De aanwezige vakbonds bestuurders Henk van der Kolk en Annemarie Snels waren duidelijk. Geen verhoging van de pensioenleeftijd. Als daar in het najaar actie voor gevoerd moet worden dan zullen ze dat doen.

publiek aan het woordl

De zaal was het daar geheel mee eens. Ook tweede Kamerlid Paul Ulenbelt van de SP kondigde aan dat de SP de komende maanden actie gaat voeren voor behoud van de huidige pensioenleeftijd.

Jan Marijnissen die deze avond de rol had van discussieleider hield er de vaart goed in wat zorgde voor een levendige discussie.