Mark Rutte en Ewout Irrgang in Zout

3 november 2008

Mark Rutte en Ewout Irrgang in Zout

Aanstaande zondag 9 november wederom een smaakmakende editie van politiek café Zout.

Hoofdgast is VVD fractieleider Mark Rutte (41). Na een bliksemcarrière in de VVD en een titanenstrijd met Rita Verdonk is hij sinds 2006 fractievoorzitter in de VVD. Na een dieptepunt in de peilingen krabbelt zijn VVD weer langzaam op. Rutte lanceerde onlangs het voorstel tot een parlementair onderzoek naar de financiële crisis.

Ewout IrrgangIn de kwestie gaat SP Tweede Kamerlid Ewout Irrgang in debat met de VVD fractievoorzitter in de Eerste Kamer Uri Rosenthal over de financiële crisis die er over de aardbol woedt. Hoe kon deze ontstaan en wat zijn de gevolgen voor de economie? Hoe kunnen we nieuwe crisis voorkomen?

De columns worden uitgesproken door Wouter ter Haar en Theo van Duren. Theo zal een verkorte versie presenteren van zijn try-out voor het Camarettenfestival.

In de zoutquiz gaan twee wijkcoördinatoren van de gemeente Oss, Frank van Lent en Willem van Hoogstraten, de strijd aan over hun kennis van de gemeente Oss.

Zout wordt gehouden in de grote zaal van cultuurpodium de Groene Engel aan de Kruisstraat in Oss en start klokslag 16.00 uur.