Leerlingenvervoer

22 november 2008

Leerlingenvervoer

Onlangs zond Eenvandaag een item uit over problemen bij het vervoer van gehandicapte leerlingen. Een ouderpaar uit Oss had Eenvandaag het probleem voorgelegd dat professionele begeleiding van hun gehandicapte zoon gedurende het vervoer van en naar school in Son niet door de gemeente vergoed kregen. Wethouder Chris Ermers kreeg in de uitzending de kans uit te leggen wat de achtergrond hiervan is en welke inzet de gemeente doet en gedaan heeft om de begeleiding toch voor elkaar te krijgen.

Chris Ermers: ‘We hebben het probleem een aantal keren met de ouders besproken en uitgelegd waardoor de gemeente niet zonder meer aan hun verzoek kan voldoen. Dat is vervelend om te moeten zeggen want we vinden wel degelijk dat er een probleem is. Een probleem overigens dat zich steeds meer aan het manifesteren is. Dat heeft alles te maken met ontwikkelingen waar gemeenten geen invloed op hebben en dat landsbreed moet worden aangepakt. Ik heb met de ouders dan ook afgesproken dat ik met hun de landelijke politiek zal proberen in te schakelen om dit probleem aan te pakken. Om te beginnen heb ik natuurlijk onze eigen SP-fractie in Den Haag ingeschakeld en ze hebben het probleem al opgepikt.’

Brief van wethouder Chris Hermers