Hoessenbosch overkappen?

28 november 2008

Hoessenbosch overkappen?

Afgelopen commissievergadering kwam het voorstel aan de orde om theater Hoessenbosch te overkappen,.
Hoessenbosch is een natuurtheater. Er wordt gespeeld in de open lucht.

Momenteel zoeken veel amateurproducties een plek om te spelen. Het voorstel van wethouder van Loon is om die dan in een overkapt Hoessenbosch onder te brengen.

Hoessenbosch is een openlucht-theater, en dat is juist haar specifieke aantrekkelijkheid. Spelen in de open lucht! Het heeft weer hele andere charmes dan spelen in een zaal. Trouwens, openluchtspel vraagt heel andere kwaliteiten dan spelen in een zaal.

Raadslid M Marijnissen vroeg dan ook of er onderzoek is gedaan onder overige toneelverenigingen en gezelschappen. Willen zij wel spelen in Hoessenbosch? Nu kan een harmonie of koor er toch ook al optreden. Daarvoor hoef je het niet te overkappen. De charme van het openluchttheater gaat helemaal tenonder.

Marijnissen adviseerde de wethouder om eens te gaan kijken in de Kersouwe. Daar lukt het ook. In de openlucht, de ene na de andere voorstelling van toneel, muziek tot Youp van 't Hek.