Agnes Kant en Hotel Johanna in Zout

8 oktober 2008

Agnes Kant en Hotel Johanna in Zout

Agnes Kant
Aanstaande zondag 12 oktober heeft politiek café Zout in Oss een bijzonder programma. Naast de kersverse fractievoorzitter van de SP, Agnes Kant, zal hele cast van Hotel Johanna te gast zijn. Agnes Kant, die in juni het fractievoorzitterschap overnam van Jan Marijnissen, wordt ondervraagd over haar eerste ervaringen en haar plannen met de SP.

De cast van de nieuwe Osse musical Hotel Johanna, die eind dit jaar in première gaat, is met 80 mensen te gast in Zout en zij zullen daar ook optreden. Het Zoutpubliek krijgt hiermee alvast een voorproefje van de musical.

Met Joop Stokkermans, de componist van de musical, gaat ook gepraat worden. Stokkermans componeerde voor TV series, musicals en kinderliedjes. Voor zijn werk ontving hij vele prestigieuze prijzen.

Twee uit de groep zullen tegen elkaar aantreden in de roemruchte Zoutquiz. Het zijn castingmanager Lia van Oss en regieassistente Debbie Stoove. Zij worden getest op hun kennis van musicals.

De plaatselijke politiek wordt niet vergeten want in de Kwestie nemen PvdA-wethouder Hendrik Hoeksema en VVD-fractievoorzitter Joop van Orsouw het tegen elkaar op. Het zal o.a. gaan over de prestaties van het college van B&W, de toekomst van de PvdA en gaat Joop van Orsouw een einde maken aan de stilte van de oppositie?

Wouter ter Haar, chef-redacteur van het Brabants Dagblad, zal zijn maandelijkse column uitspreken en de middag wordt afgesloten met het Zoutlied.

Zout wordt gehouden in de grote zaal van cultuurpodium de Groene Engel aan de Kruisstraat in Oss en start klokslag 16.00 uur.

Politiek cafe Zout