SP vraagt 25.000 Ossenaren naar hun mening

17 september 2008

SP vraagt 25.000 Ossenaren naar hun mening

Donderdagavond 18 september start de Osse SP met misschien wel de grootste enquête die ooit in Oss gehouden is. Maar liefst 25.000 enquêtes zullen in Oss en de dorpen worden uitgezet. Een groot deel van de enquêtes zal persoonlijk bij mensen aan de deur worden afgenomen. Daarnaast gaat de SP met de vragenlijst in het Osse centrum staan en zullen de kernen bezocht worden. Via de website van de Osse SP kunnen mensen vanaf morgen de vragenlijst ook digitaal invullen.

Met dit grootschalige onderzoek wil de SP de mening horen van zoveel mogelijk Ossenaren over hun woonplaats. Er worden een tiental vragen gesteld over bijvoorbeeld het sociale gehalte van de gemeente maar ook over woningbouw, sport- en groenvoorzieningen. Ook wordt de mening gevraagd over de samenvoeging met Lith en de SP in het Osse bestuur. De enquête wordt afgesloten met twee open vragen.

De uitslag van de enquête wil de SP gebruiken in haar werk binnen en buiten de gemeenteraad.

De aftrap van deze grote onderzoekscampagne, die ca. 6weken gaat duren, wordt donderdag 18 september om 19.00 uur gegeven op het Krinkelhoekplein in de wijk Krinkelhoek. De SP-wethouders Jules Iding en Chris Ermers zullen daar samen met leden van de SP-fractie en SP-bestuursleden starten met het onderzoek. Zij zullen morgenavond de eerste paar honderd enquêtes gaan verzamelen. Gelijk met de enquête ontvangen de mensen in Oss een speciale Osse SP-krant waarin lezen en te zien is wat de SP zoal heeft gedaan de afgelopen tijd.