Run op schoolsport cursussen

25 september 2008

Run op schoolsport cursussen

Deelnemen aan sport is voor de SP altijd prioriteit geweest. Schoolsport is een belangrijke voorwaarde hiervoor.

Ook dit jaar is de deelname aan de schoolsport kennismakingscursussen weer overweldigend. Waar de teller vorig jaar op ruim 1400 inschrijvingen bleef steken, werd dit jaar de 1500 grens overschreden.

sporten

De cursussen worden georganiseerd door de Stichting Schoolsport Oss in samenwerking met Projectenbureau Sportstimulering van de gemeente Oss, diverse sportverenigingen en de basisscholen. Binnen enkele minuten waren verschillende cursussen al volgeboekt. Trampolinespringen, schermen, hockey en waterpolo zaten in een mum van tijd vol. Atletiek was dit jaar het meest favoriet met bijna 150 inschrijvingen. Het fenomeen schoolsport bestaat al jaren in de gemeente Oss. Veel sportverenigingen, sport- en dansscholen bieden de kinderen uit de groepen 5 tot en met 8 de kans om voor 6 euro een kennismakingscursus te volgen. Doel van de kennismakingscursussen is de basisschooljeugd op een plezierige wijze te laten kennismaken met sport bij sportverenigingen tegen een zeer voordelig tarief. Tijdens het sporten komen ook andere zeer belangrijke onderwerpen aan bod: de noodzaak van genoeg beweging, het leren samenspelen en het kweken van teamgeest, de juiste mentaliteit en sportief gedrag.

Kijk ook op: www.oss.nl/schoolsport.