10e SP-SkateLoop geslaagd

29 september 2008

10e SP-SkateLoop geslaagd

De 10e editie van de SP SkateLoop is zaterdag in alle opzichten goed verlopen. Het weer was prima en er kwamen snelle tijden op de klokken.

veel deelnemers

Ruim 125 vrijwilligers waren op de been om de hardlopers en skaters een mooie middag te bezorgen tijdens hun halve marathon. De start was op de baan van de AV-Oss'78 op sportpark de Rusheuvel in Oss. Vandaar ging het via de osse singel 40/45 naar Berghem en vervolgens naar Haren, Megen en Macharen om weer terug te komen in Oss. Daarnaast was er een hardloopwedstrijd over 5 km rond sportpark de rusheuvel.

lopers

De snelste skater was al na ca. 45 minuten terug en de snelste loper noteerde een tijd van onder de 1 uur 20. SP-wethouder Jules Iding was en van deelnemers bij de skaters en ook hij kwam in een snelle tijd binnen. SP-wethouder Chris Ermers, zelf een vervent fietser, deed niet mee maar stond wel bij de finish om de skaters en lopers te verwelkomen.

Een verassing was er ook doordat de brug bij Macharen open stond en een groep skaters 3 minuten moest wachten. Dit was nog niet eerder gebeurd in de tienjarige geschiedenis van de SP Skateloop. Voor alle deelnemers was er na afoop een mooie herinnering en een gratis finishfoto en prijzen in verschillende categorieen.

>finish

Om de SP-Skateloop mogelijk te maken werken de organisatoren van loopwedstrijden in Oss en de kernen samen. Naast de SP zijn dat natuurlijk AV-Oss'78, de Tien van Berghem, De Keienloop uit Megen en de Vunderkeloop uit Macharen. Daarnaast waren mensen van de osse politie en gemeentewerkers actief om alles veilig te laten verlopen. Na afloop werden ook de prijzen uitgereikt van de SP-Maasland Run Classic, een serie van 11 wedstrijden in Oss en de regio.