Voorjaarsnota; SP-motie aangenomen

7 juli 2008

Voorjaarsnota; SP-motie aangenomen

Donderdag 3 juli is de laatste gemeenteraadsvergadering voor de vakantie gehouden. Aan de orde was de Voorjaarsnota. In dat verhaal geeft het college aan welke nieuwe plannen er zijn en welke van die plannen zij verder uit willen werken voor de begrotingsbehandeling in het najaar. De SP was positief over het merendeel van de plannen, maar het geld moet er natuurlijk nog wel voor gevonden worden. Uiteindelijk ging de voltallige raad accoord met de nota, zelfs oppositiepartijen als CDA en VVD stemden in.

Tijdens de verdgadering kwam ook een motie van de SP in stemming. De motie was gericht aan de Provincie om alles op alles te zeten om mee te werken aan de verplaatsing van veevoederbedrijf de Heus in Ravenstein. Het bedrijf zorgt al jaren voor stank en verkeersoverlast, bemoeilijkt woningbouwplannen en de waterloop van de maas en de ontwikkeling van natuur. De kwestie was actueel omdat hetzelfde bedrijf een vestiging uit Den Bosch gaat verplaatsen. Dit met steun van o.a. de provincie. Naar aanleiding van vragen van de SP in de provincie staat de Heus Ravenstein direct na de vakantie ook daar weer hoog op de agenda. De motie werd met algemene stemmen aangenomen.