Jan Marijnissen overhandigt 10.000 euro aan Speeltuin Elckerlyc

Jan Marijnissen overhandigt 10.000 euro aan Speeltuin Elckerlyc

Jan Marijnissen en burgermeester Klitsie
Burgemeester Klitsie en Jan Marijnissen

Speeltuin Elckerlyc in Oss bestaat vijftien jaar. Vanzelfsprekend was dat reden voor een groot feest. In aanwezigheid van de burgemeester Klitsie en meer dan duizend bezoekers werden de bestuursleden van het eerste uur in het zonnetje gezet.

De SP nam het initiatief voor Elckerlyc. Hier kun je meer lezen over de geschiedenis van de speeltuin. En nog steeds zijn het SP’ers die de kern vormen van de mensen die de speeltuin bij de tijd houden. Namens het landelijke SP bestuur overhandigde Jan Marijnissen 10.000 euro voor een speeltoestel voor kinderen met een fysieke handicap.

Mensen van 't eerste uur
Mensen van het eerste uur van Elckerlyc: Wim van Dorst, Jeanne de Bruijn, Ad Schoenmakers en Mari-Anne Marijnissen

Het woord elckerlyc is oud-nederlands voor ‘iedereen’. Die naam is niet toevallig gekozen. Heel veel mensen hebben aan de totstandkoming van de speeltuin bijgedragen, door middel van een financiële bijdrage, sponsoring of door actieve ondersteuning als vrijwilliger. Maar de speeltuin ís er ook voor iedereen. Alle kinderen en hun ouders hebben het er naar hun zin, autochtoon of allochtoon, Ossenaar of van buiten, iedereen is welkom. De NUSO, organisatie van speeltuinen, omschreef de speeltuin ooit als de mooiste van het land.

Heks sluit speeltuin
De heks wilde de speeltuin op slot doen wat haar niet lukte