Padihoeve

26 januari 2008

Padihoeve

Albert Arends
In de gemeenteraads raadscommissie kwam het bouwplan Jeneverbes - Gewandeweg, beter bekend als de Padihoeve, aan de orde. SP-er Albert Arends riep hier het college op om in overleg te treden met de eigenaar zodat het geblakerde karkas (onlangs is de Padihoeve helemaal uitgebrand) zo snel mogelijk gesloopt kan worden.

Verder memoreerde hij aan de lange inspraakprocedure die dit plan had. Ook deed een voorstel wat door een meerderheid van de commissieleden werd ondersteund.

Zoals het nu is gaat een ondernemer op zoek naar de mogelijkheden die er zijn volgens het geldende bestemmingsplan, daaraan wordt een financieel plaatje gekoppeld en men gaat er mee de inspraak in. Men kan dan op de klompen aan voelen dat het op de nodige weerstand kan rekenen in de buurt.

Consequentie is dan dat het plan aangepast moet worden en de prijzen van de appartementen verhoogd moeten worden om het plan financieel haalbaar te maken. De beoogde doelgroep kan dan buiten de boot vallen.

Als het aan de SP ligt zou men beter eerst een bijeenkomst in de buurt kunnen houden om zo veel sneller tot een akkoord te komen. Dit scheelt veel tijd en geld. De aanwezige wethouder zei toe om in het vervolg bij projecten die nogal gevoelig liggen in de buurt, de voorgestelde wijze te hanteren.