Waardering Thuiszorg voor personeel

19 oktober 2007

Waardering Thuiszorg voor personeel

Thuiszorg Brabant Noord Oost heeft in hun personeelsblad aangekondigd "dit jaar een aanzienlijke begrotingspost vrij te zullen maken voor een Kerst- en eindejaars attentie voor al hun personeel. Om daarmee hun waardering te uitten voor hun inzet bij het vele en vaak moeilijke werk dat is verricht."

Een vermelding waard, vindt de SP, omdat einde jaar 2006 de zaak wel even anders was. Toen werd de hulpdienst van de SP benaderd door geschrokken en boze personeelsleden van de Thuiszorg die ons een miniscuul voorwerpje van plastic kwamen tonen dat als Kerstgeschenk aan hen was uitgereikt.

Een publicatie daarover en een gesprek van de SP met de directie van de Thuiszorg, heeft toen de juist snaar geraakt.

Daar zijn wij blij mee. Door alle veranderingen de afgelopen tijd bij de thuiszorg door de intrede van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning, zijn veel thuiszorg organisaties in de problemen gekomen. Veel personeel dreigt daardoor ontslagen te worden. Dat Thuiszorg Brabant Noord Oost juist kiest voor waardering voor hun personeel verdient alle hulde.