Succesvol internationaal kinderfeest

Grootste interculturele evenement van Oss

Internationaal kinderfeest

Hoezo geen integratie?
Hoezo scheiding der culturen?

In Oss maken de Turkse Oudervereniging en Speeltuin Elckerlyc het gewoon waar. Samen spelen, samen eten, samen drinken, samen kletsen, samen werken, samen organiseren enz.

Dat alles gebeurde vandaag in Speeltuin Elckerlyc waar voor de 3de keer de dag van het kind (Cocuk Bayrami), gevierd werd. Naast het mooie weer genoten kinderen en ouders van de gezellige sfeer, het landenspel, de hapjes, de muziek, de goochelaar, de discotheek, teveel om op te noemen.

SP wethouder jeugd en integratie Chris Ermers opende de dag. Een dag waarop integratie vanzelf gaat. Zonder dure gesubsidieerde projecten. Gewoon samenwerken en handjes uit de mouwen. Vele turkse en nederlandse vrijwilligers hebben de dag gemaakt tot het grootste intercultureel evenement in Oss. Een kleine duizend ouders en kinderen hebben genoten. Een groot compliment voor de organisatoren.