Brabantstraat

21 maart 2007

Brabantstraat

Het Masterplan Brabantstraat, waarin opgenomen de bouw van een appartementencomplex op de hoek Zaltbommelseweg en de Brabantstraat, is in de raadscommissie positief ontvangen. Een opmerking dat er door de parkeerdruk in de wijk een parkeerkelder gebouwd moest worden, werd o.a. door de SP tegensproken. Dit omdat anders de kosten zodanig zouden stijgen, dat de doelgroep voor deze sociale woningbouw hier niet meer voor in aanmerking kan komen. Een parkeerplaats onder het maaiveld kost ongeveer 15.000 euro. Tel uit wat dat kost bij 60 appartementen.

Over de bestaande flatgebouwen werd ook nog gesproken. De voorkeur gaat uit naar sloop. Het is echter een zaak van de Bouwvereniging en die wil renoveren. Volgens de Bouwvereniging kunnen deze flats dan nog minstens 15 jaar mee.

Raadslid Arends van de SP zei: dat er met sloop van de flats goedkope woningen, waar op dit moment veel vraag naar is, worden onttrokken aan het woningbestand. En dat er dan duurdere woningen voor terug zullen komen. En dat is in deze tijd van woningnood niet verantwoord.