Wethouder Iding zet klachten op agenda

26 januari 2007

Wethouder Iding zet klachten op agenda

De SP-fractie is teleurgesteld over de antwoorden van het college op haar vragen over de Taxihopper.

Gezien de aard en het aantal klachten dat nog steeds binnenkomt bij de SP,hebben wij nog geen enkele reden om aan te nemen dat er al enige verbetering heeft plaatsgevonden in de vervoersservice van de Taxihopper, aldus Anne Reijs. Lees verder

De klachtenregistratie van de Taxihopper laat een dalende lijn zien ,daarbij wordt er onderscheid gemaakt tussen gegronde- en ongegronde klachten. Voor ons duidelijk gegronde klachten worden als ongegrond verklaard.

Verder laat de klachtenregistratie ons het volgende zien;

• Dat er in 2006 maandelijks 20.000 ritten minder geregistreed staan dan bij Novio in 2005.
  • De klachten gezien de aantal ritten verdubbeld of verdriedubbeld zijn.
  • Dat Connexxion erg creatief is omgegaan met de klachten.

Gezien de kwaliteitdaling is een logisch gevolg dat er een daling komt van de reizigersaantallen.Maar een daling van 20.000 ritten per maand vind de SP-fractie wel erg sterk. Ook werd er gevraagd om uitbreiding van de zones.Het kan niet zo zijn dat je afhankelijk bent van vervoer, in aanmerking komt voor subsidie, maar dat er geen rekening wordt gehouden of je de plaats van van bestemming kunt bereiken.
De wachttijd van de telefooncentrale moet worden opgelost.Want de gebruikers betalen niet alleen de gesprekskosten maar ook voor de vaak lange wachttijden.

Taxibedrijf Van Driel gaat vanaf 1 febr. De Taxihopper overnemen in de regio Uden en Veghel.Oss wordt al door hen verzorgd. De SP-fractie maakt zich hier ernstige zorgen over gezien het aantal klachten dat ook over dit vervoersbedrijf ons bereiken.

Wethouder Jules Iding heeft medegedeeld dat er een onderzoek in werking is rondom de vermindering van het aantal ritten. Bij de bestuursvergadering op 26 januari van de Taxihopper zullen de klachten wederom door de wethouder op de agenda geplaatst worden.