SP stelt vragen aan het college over opheffing busstop bij Sterrebosflat.

4 januari 2007

SP stelt vragen aan het college over opheffing busstop bij Sterrebosflat.

De SP-fractie heeft van de bewonerscommissie van De Sterrenbosflat vernomen dat er per 2 jauari 2007 geen stadsbus meer stopt voor hun flatgebouw waar 250 ouderen wonen en heeft naar aanleiding daarvan vragen gesteld aan het college.

Aan het college van B en W
van de gemeente Oss

Oss, 4 januari 2007
Onderwerp: vragen artikel 41 R.v.O.gemeenteraad over beeindiging busstop Sterrenbosflat per 1 januari 2007.

Geacht College,

De SP-fractie heeft van de bewonerscommissie van De Sterrenbosflat vernomen dat er per 2 jauari 2007 geen stadsbus meer stopt voor hun flatgebouw waar 250 ouderen wonen.

Ariva verleende de service aan de bewoners door 2x per uur te stoppen voor de serviceflat zodat bewoners gemakkelijk van het vervoer gebruik konden maken ondanks dat er geen officiële bushalte staat. Arriva heeft het stadsvervoer overgedragen aan taxibedrijf van Driel en verleent deze service niet en heeft bewoners hiervan ook niet op de hoogte gebracht.
Bewoners moeten als zij gebruik willen maken van het openbaar vervoer respectievelijk 500 of 1000 meter lopen naar de Joost v/d Vondellaan.

Voor mensen die slecht ter been zijn en gebruik moeten maken van rollators e.d. is deze afstand onoverbrugbaar, nu de bewoners verstoken zijn van openbaar vervoer betekend dat een grote beperking in hun vrijheid.
Wanneer het openbaar vervoer gratis wordt voor ouderen is het wel erg jammer dat de bewoners van de Sterrenbosflat hier geen gebruik van kunnen maken.

Wij vragen u:

• Bent u op de hoogte van de jarenlange extra service die Arriva jarenlang heeft verleend aan de bewoners van de Sterrenbosflat.
  • Bent u op de hoogte dat taxibedrijf van Driel deze extra service niet wil verlenen.
  • Bent u bereid in gesprek te gaan met de huidige vervoerder en deze te verzoeken deze service te gaan verlenen.
  • U in te spannen voor het plaatsen van een bushalte bij de Sterrenbosflat om problemen in de toekomst te voorkomen.
  • Bent u bereid verder al het mogelijke te doen om deze situatie voor de bewoners op korte termijn op te lossen.

Namens de SP-fractie
Anne reijs fractielid