Vrijwilliger van het jaar 2006

21 december 2006

Vrijwilliger van het jaar 2006

Richelle van Haaren is donderdag door wethouder Chris Ermers uitgeroepen tot Vrijwilliger van het Jaar 2006. Van Haaren werd uit een groep van zes vrijwilligers gekozen, die allen dit jaar in het zonnetje zijn gezet voor hun vrijwilligerswerk met de uitreiking van een Gouden Oogappel.

vrijwilliger van het jaar 2006
Foto F. van der Poel

Naast Van Haaren waren Will Faassen, Dick Hermans, Gerard van der Linden, Bernard Delpeut en Jeroen van Antwerpen genomineerd. De commissie Vrijwilliger van het Jaar heeft voor Van Haaren gekozen, omdat zij een jong en betrokken persoon is die - naast een drukke baan in het basisonderwijs - op een enthousiaste manier veel tijd steekt in scouting. Ze is al 19 jaar actief bij Scouting Ussen, Van Haaren is verder een drijvende kracht achter het organisatieteam van carnavalsclub de Kameraadjes, zet zich in voor voetbalclub Ruwaard, zorgt dat mensen collecteren voor Jantje Beton en vormt een schakel tussen kindervakantieweek Heivlus en Scouting. De 250 euro voor een goed doel, die ze samen met de Oogappel ontving, gaf ze aan Jantje Beton. Van Haaren sprak lovende woorden tot de zaal vol vrijwilligers: ”Met z’n allen zorgen we ervoor dat we dit belangrijke werk kunnen blijven doen.”