Fietsendiefstal

7 december 2006

Fietsendiefstal

N.a.v de bespreking over de fietsnota in de raadscommissie zei SP-raadslid Albert Arends het volgende:
Uit onderzoek blijkt dat er te weinig bewaakte stallingen zijn. Hij stelde voor om contact te leggen met het TBL dat een uitstekende fietsenstalling heeft. Men zou hiervan gebruik kunnen maken bij evenementen. Voor de school is dit bespreekbaar. Het zou een goede aanvulling zijn, die de gemeente niet veel geld kost.

Onlangs werden fietsen die niet in de stalling stonden voorzien van een zeer onvriendelijke laatste waarschuwing. Maar bijna niemand weet dat je je fiets op bepaalde plekken niet mag stallen. Albert Arends zei dat 75 procent van de ossenaren niet weet waar legale en illegale plekken zijn. Er komt nu een hanger met een andere positieve informerende tekst. In de Regio wordt op de gemeentelijke pagina hierop nader ingegaan. Voorlichting naar de burgers is toegezegd.

Op een vraag van de burgemeester over extra onkosten zei het SP raadslid: Als de gemeente Oss zich wil profileren als fietsvriendelijke stad dan hebben we het niet alleen over het aanleggen van fietspaden, maar dan moeten we ook zorgen dat er goede mogelijkheden zijn waar we onze fiets kunnen achterlaten.