Een Ossenaar!

4 november 2006

Een Ossenaar!

De lijsttrekker die het meest betrouwbaar, meest deskundig, gevoel voor humor heeft en de beste leider is, woont in Oss! Jan Marijnissen (SP) is de lijsttrekker met de meeste deskundigheid, betrokkenheid, leiderschap en gevoel voor humor. Wouter Bos (PvdA) is de ideale schoonzoon en Femke Halsema (Groenlinks) is het aantrekkelijkst. Dat blijkt uit een enquête van het EénVandaag Opniepanel over het imago van de lijsttrekkers. Ook als de SP stemmers uit de enquete gefilterd werden bleef Jan nummer 1

Jan Marijnissen

24.500 leden van het EénVandaag Opiniepanel beoordeelden de lijsttrekkers op zeven deugden en gaven de politici rapportcijfers. Jan Marijnissen heeft naast de meeste deugden, ook het hoogste rapportcijfer van de panelleden gekregen, namelijk een 7,2. André Rouvoet werd beoordeeld als de meest betrouwbare lijsttrekker.

Jan Peter Balkenende eindigde bij de meeste deugden hoger dan Wouter Bos. De panelleden vinden hem deskundiger, betrouwbaarder, betrokkener en een betere leider.

Mark Rutte eindigde overigens bij de meeste deugden op de vierde (humor) tot zevende (betrokkenheid) plaats. Alleen op aantrekkelijkheid (derde) en ideale schoonzoon (tweede) scoorde de VVD'er hoger.

De rapportcijfers van de lijsttrekkers zijn:
Jan Marijnissen (SP): 7,2
André Rouvoet (ChristenUnie): 6,8