h

SP start klachtenlijn ‘gemopper op de taxihopper’ in Noordoost-Brabant

30 juni 2006

SP start klachtenlijn ‘gemopper op de taxihopper’ in Noordoost-Brabant

Vanwege de vele klachten die ons bereiken over het functioneren van de Taxihopper start de SP in Noordoost-Brabant, het werkgebied van de Taxihopper, een klachtenlijn. Connexxion is sinds 1 januari in opdracht van de provincie en de gemeenten in de regio verantwoordelijk voor dit zogenaamde Collectief Vraagafhankelijk Vervoer. Het CVV wordt door veel mensen gebruikt, maar met name gehandicapten zijn er erg afhankelijk van omdat ze vaak geen andere keuze hebben. De SP houdt zich ook aanbevolen voor suggesties ter verbetering.

Taxihopper

Regio Brabant Noordoost

De SP start de actie in de hele regio, omdat zij goed zicht wil krijgen op de uitvoering in alle plaatsen. Dit omdat de indruk bestaat dat de kwaliteit niet overal hetzelfde is. Connexxion werkt enerzijds met eigen personeel en anderzijds met onderaannemers die het deeltaxivervoer verzorgen.
In Sint Oedenrode en omgeving regende het van meet af aan klachten.

Belangrijkste klacht was het niet op tijd (of soms helemaal niet) rijden van de Taxihopper. Dit is erg vervelend, bijvoorbeeld voor mensen die naar een bruiloft of begrafenis moeten. Ook werden mensen onheus bejegend, werden toezeggingen niet nagekomen en als er vertragingen waren, werd er nooit gebeld. Tijdens een bijeenkomst eind mei beloofde Connexxion beterschap, maar de meeste mensen hebben daar nog weinig van gemerkt.

In de regio Oss is er een stevige discussie over de zones. Met de taxihopper kun je vijf zones reizen. Een aantal mensen wil graag nog enkele zones extra kunnen reizen tegen een kostprijstarief. Dit kon eerst wel en nu niet meer. Ook zijn er klachten over te weinig personeel. Verder kan men wel naar het Radboudziekenhuis of het station in Nijmegen, maar niet de Nijmeegse binnenstad in .

Suggesties ter verbetering

Het gaat de SP niet alleen om ‘gemopper op de Taxihopper’. De SP wil ook graag suggesties over hoe de Taxihopper beter kan functioneren. De Taxihopper voorziet immers in een duidelijke behoefte. En hoe beter de Taxihopper rijdt, hoe beter het is voor de vele gebruikers.

10 juli van start

Op 10 juli gaat de Taxihopper klachtenlijn van start. Mensen met klachten en suggesties kunnen op werkdagen van 10.00 uur tot 16.00 uur bellen naar 073-6812055, mailen naar sp@brabant.nl, of naar het onderstaande meldingsformulier gaan.

Vul het meldingsformulier in op brabant.sp.nl!

U bent hier