Gevoelig verlies SP in Oss

8 maart 2006

Gevoelig verlies SP in Oss

Terwijl de SP in het hele land de grote winnaar werd van de gemeenteraadsverkiezingen kreeg de SP in Oss een gevoelig verlies te verwerken. De SP ging van 15 naar 11 zetels. Een klein verlies was te verwachten, tenslotte hadden we de laatste keer een historisch hoge score gehaald met 15 zetels maar deze klap kwam toch wel even hard aan. In dit soort gevallen is er natuurlijk nooit een oorzaak aan te wijzen maar het zijn er altijd meer.

Jules Iding bedankt iedereen die een bijdrage heeft geleverd aan de campagne

Het verdwijnen van het ziekenhuis, de landelijke populariteit van de PvdA, enz. Toch is de SP in Oss veruit de grootste partij gebleven en een percentage van 29% is natuurlijk niet slecht.

Ondanks het verlies werden op de avond van 7 maart toch speciale bedankposters op de borden geplakt om de SP-kiezers te bedanken.

Het bestuur van de SP wil iedereen die een actieve bijdrage aan de campagne heeft geleverd, en dat zijn er heel veel, hartelijk bedanken voor hun inzet. De stemming onder bestuursleden en fractieleden is er duidelijk een van ‘We gaan er tegenaan de komende 4 jaar om dit verlies ongedaan te maken’