Jules Iding lijsttrekker SP

2 december 2005

Jules Iding lijsttrekker SP

Jules Iding is donderdag 1 december gekozen tot lijstrekker voor de SP voor de komende gemeenteraadsverkiezingen van 7 maart volgend jaar. Dit gebeurde tijdens de ledenvergadering van SP. Iding, op dit moment wethouder en loco burgemeester, werd met algemene stemmen gekozen. Op plaats twee staat Lilian Marijnissen. Lilian (20) gaat samen met Jules de kar trekken in de campagne. De andere SP-wethouders, Henk van Gerven en Chris Ermers, staan op de plaatsen 3 en 4.

Lijsttrekker Jules Iding

Bij de eerste 10 kandidaten staan 4 vrouwen. Op de totale lijst van 30 mensen staan 10 nieuwe gezichten. Toon Voets, de huidige fractievoorzitter, heeft na ruim 25 jaar raadslidmaatschap te kennen gegeven te gaan stoppen. Ook Henk Foolen, Carla Steenman en Mahmut Erciyas doen een stapje terug. De laatste twee staan nog wel op de lijst.

Lijstduwer is de Anneke de Bres, huisarts en oud SP-raadslid. De SP heeft op dit moment 15 zetels in de Osse raad en is daarmee de grootste partij. De verwachting is dat verdere groei mogelijk is. Jules Iding verwacht dat zijn partij op 7 maart 2006 minstens 16 zetels gaat halen.

Het verkiezingsprogramma is 1 december op hoofdlijnen besproken door de leden. Het programma wordt nu verder uitgewerkt en zal in de loop van december gepresenteerd worden.

De complete lijst:

1. Jules Iding