Actiecomité Anna Moet Blijven maakt bezwaar tegen besluit minister

11 augustus 2005

Actiecomité Anna Moet Blijven maakt bezwaar tegen besluit minister

Het actiecomité Anna Moet Blijven is zeer teleurgesteld over het besluit van de minister om te kiezen voor één ziekenhuis in de regio Oss, Uden en Veghel. Temeer omdat de minister zelf nadrukkelijk heeft aangegeven dat de argumenten van het actiecomité steekhoudend zijn.

Loet WolffHet actiecomité Anna Moet Blijven is van mening dat het ziekenhuis in Oss een van de belangrijkste voorzieningen in de gemeente Oss is. Een stad met bijna 80.000 inwoners zonder eigen ziekenhuis is onvoorstelbaar. Dit geldt ook voor de regio Uden/Veghel. De bevolking heeft ons hierin massaal gesteund. De minister gaat hier volledig aan voorbij en kiest voor een bezuiniging in plaats van goed bereikbare zorg.

Wij zullen het hier niet bij laten zitten. Het actiecomité gaat de mogelijkheden onderzoeken om het besluit juridisch aan te vechten. Verder zal ook de landelijke politiek benaderd worden omdat dit besluit in strijd is met eerdere uitspraken van de Tweede Kamer. Wij zullen zeker niet akkoord gaan met het voorstel van de minister om het ziekenhuis bij voorkeur in Uden te bouwen met dependances in Oss en Veghel. De zorg wordt hiermee weer verder uitgekleed.

Namens het actiecomité Anna Moet Blijven,

Loet Wolff