Raad stemt unaniem in met verbetering gehandicaptenbeleid

18 februari 2005

Raad stemt unaniem in met verbetering gehandicaptenbeleid

In de gemeenteraadsvergadering van 17 februari is besloten om het aantal gehandicapten dat recht heeft op een vervoerskostenvoorziening, aanzienlijk uit te breiden. Dat is bereikt door meer groepen te benoemen die in bijzondere omstandigheden verkeren en die daardoor moeilijk of helemaal niet van het CVV (collectief vervoer) gebruik kunnen maken.

Cees GrootMaar minstens zo belangrijk is dat vanaf nu meer en beter de persoonlijke leefomstandigheden van de aanvragers getoetst zullen worden. De zogenaamde ‘individuele sociale’ omstandigheden. Ook zullen de gehandicapten, die eerder bezwaar hebben gemaakt tegen de afwijzing van hun aanvraag voor een vervoerskostenvoorziening, opnieuw worden beoordeeld volgens de nieuwe voorwaarden.

De gemeenteraadsfractie van de SP verwacht dat met deze besluitvorming een grote stap vooruit gezet is in het streven naar het uiteindelijke doel: Voor elke gehandicapte de vrije vervoerskeuze!

Laat ons even weten wat uw ervaringen zijn. Cees Groot, gemeenteraadslid SP