SP fractie roept op tot manifestatie: vóór het vrije woord, tégen geweld

10 november 2004

SP fractie roept op tot manifestatie: vóór het vrije woord, tégen geweld

De angst voor escalatie slaat iedereen om het hart. Die angst is alleen te boven te komen door een gezamenlijk NEE tegen extremisme van welke kant dan ook. Het debat moet worden voortgezet. Niemand hoeft daarbij een blad voor de mond te nemen.

Mari-Anne MarijnissenMaar nu is het moment om hen, die er misbruik van maken van de onzekerheid die het debat met zich meebrengt, de pas af te snijden. Ik roep daarom namens de SP alle politieke partijen, verenigingen, scholen, vakbonden, instellingen, organisaties en alle burgers van de gemeente Oss op, om de komende dagen waakzaam te zijn maar tegelijk niet af te wachten.

Ook roep ik iedereen op om mee te doen aan een manifestatie onder het motto: Vóór het vrije woord, tégen geweld. Op donderdagavond a.s. van 19.00-19.30 uur op de Heuvel in Oss. Laten de Osse raadsleden het beschouwen als hun raadsvergadering, die na afloop op het gemeentehuis wordt voortgezet.

Sprekers tot nu toe:

• Een directielid van het Hooghuyslyceum
  • Voorzitter turkse ouderverg: dhr Nezet Ersik
  • Een lid van het college
  • Raadslid SP: Mahmut Erciyas
  • Directeur van IVC; Gülsen Altunsoy