Toon Voets kandidaat bij Waterschapsverkiezingen

19 september 2004

Toon Voets kandidaat bij Waterschapsverkiezingen

Begin november vallen bij alle inwoners enveloppen in de bus van waterschap Aa en Maas, het nieuwe waterschap in Oost-Brabant. In die enveloppen zitten stembiljetten voor het bestuur van het waterschap, zeg maar de gemeenteraad van het waterschap.

Toon VoetsVerkiezingen bij een waterschap zijn vrij ingewikkeld en bij mensen met een eigen huis zullen zelfs twee stembiljetten binnenkomen: één omdat ze inwoner zijn en één omdat ze eigenaar van een huis zijn. Alle inwoners kunnen stemmen voor de groep: ingezetenen. Eigen huis bezitters kunnen daarnaast nog een stem uitbrengen op een kandidaat in de groep: gebouwd.

Maar op wie moet je nu eigenlijk stemmen? Een groep kandidaten komt vooral op voor het milieu en de natuur, deze kandidaten kunt u herkennen aan de leus “Kies voor natuur in uw waterschapsbestuur”. Wij willen vragen vooral deze kandidaten te ondersteunen.

In de plaatsen gelegen tussen Drunen en Ravenstein heeft de SP ook een eigen kandidaat: Toon Voets. Hij zit al sinds 1990 in het waterschap en heeft daar al jarenlang gepleit voor betere milieumaatregelen en meer aandacht voor de natuur. Twee onderwerpen die hem op zijn lijf geschreven zijn en waar hij ook al veel ervaring mee heeft opgedaan als SP-raadslid in Oss. Hij is kandidaat voor de groep ingezetenen.

Toon is een echte natuurman en al jarenlang voorzitter van de Vogelwerkgroep Oss en omgeving (IVN). Hij heeft een lange staat van dienst. Zo is hij nauw betrokken geweest bij de sanering van de industrieën Philips en Diosynth en ook de slibverbrander in Oijen.