Muziek om Oss EK te laten winnen

2 juni 2004

Muziek om Oss EK te laten winnen

Naar aanleiding van de oproep van de SP aan osse clubs en verenigingen om initiatieven te nemen om de opkomst bij de verkiezingen van 10 juni te verhogen zijn 2 ideeën binnen gekomen. Zo gaat Muziekvereniging Hartog, mochten zij de prijs van 500 euro winnen, een straatconcert geven in de buurt die het beste scoort qua stijging van opkomst.

Datum en concertplaats zullen in overleg met vertegenwoordigers van de buurt worden vastgesteld. Deze buurt is te benijden aldus Muziekvereniging Hartog. De buurt die het slechtste scoort wordt ook door Hartog bezocht. Die wordt belaagd met een reveille in alle vroegte op een zondagochtend naar keuze van Hartog. Volume en kabaal staan hierbij centraal, deze buurt is niet te benijden volgens Hartog.

Het, uit 75 mensen bestaande popkoor ‘Mix of Music’uit Ravenstein wil proberen o samen met zoveel mogelijk koren en muziekgezelschappen uit Oss op 10 juni iets te doen in of bij de stembureaus. Dat kan volgens het koor een extra motivatie zijn voor mensen om te gaan stemmen en voor de koren/muziekgezelschappen is het een extra gelegenheid om zich te profileren.

Gezien de korte tijd die er was voor verenigingen om te reageren heeft de SP besloten dat verenigingen/clubs tot uiterlijk 5 juni de kans te geven om nog met ideeën te komen om de opkomst te bevorderen. De hoofdprijs bestaat uit een bedrag van 500 euro voor de clubkas. Wel moeten de verenigingen ook zelf het idee uitvoeren.

Campagne Europese verkiezingen 2004
Dossier Europese verkiezingen 2004