Actie 'Oss wint EK!' was succesvol

15 juni 2004

Actie 'Oss wint EK!' was succesvol

De actie 'Oss wint EK!' die de SP in Oss gestart is om de opkomst bij de verkiezingen van vorige week omhoog te brengen is geslaagd te nomen. Het EK is wel niet gewonnen maar een mooie halve finaleplaats is wel bereikt.

De stijging qua opkomst in het hele land was 30,7%. In Oss was de stijging 36,7%. Na een vergelijking van 100 willekeurige gemeentes in Nederland eindigde Oss op een verdienstelijke 16e plaats. Daar moet nog bij worden opgemerkt dat het met name de hele grote steden zijn die sterker zijn gestegen. Als die buiten beschouwing worden gelaten zal Oss ongeveer bij de beste 10% qua stijging scoren.

Het stemburo in Oss met procentueel gezien de hoogste stijging was het stembureau in het dorp Haren met 85% stijging. De prijs die de SP daarvoor had uitgeloofd (een wedstrijd van Nederland op een groot scherm) wordt zaterdag uitgevoerd. In overleg met de verschillende buurtverenigingen in Haren is besloten om te kiezen voor de wedstrijd Nederland-Tsjechie.

In het gemeenschapshuis van Haren zijn de inwoners van het dorp zaterdagavond allemaal uitgenodigd voor de wedstrijd. Behalve voor de vertoning van de wedstrijd zorgt de SP ook voor de nodige drankjes tijdens de wedstrijd.

Campagne Europese verkiezingen 2004
Dossier Europese verkiezingen 2004