Stuur een waakhond naar Brussel

8 mei 2004

Stuur een waakhond naar Brussel

Stuur een waakhond naar Brussel, met die leus gaat de SP, ook in Oss, campagne voeren voor de Europese verkiezingen van 10 juni. Die waakhond in Brussel is hard nodig volgens de SP omdat er nog heel veel zaken zijn die niet goed geregeld zijn in het huidige Europa. Terwijl alle partijen in Nederland het eigenlijk wel met elkaar eens zijn en positief zijn over Europa is de SP de enige eurokritische partij.

Stuur een waakhond naar BrusselIn Oss starten wij de campagne officieel op de algemene ledenvergadering van 19 mei. In de korte periode tot 10 juni zal de SP weer veel op straat te vinden zijn. Er worden tienduizenden folders verspreid en persoonlijk afgegeven bij mensen en wij zullen met stands in de winkelcentra aanwezig zijn.

Oss wint EK!

Oss wint EK!Omdat de opkomst bij Europese verkiezingen niet al te hoog is (in 1999 bijna 30%) heeft de SP op 5 mei het idee gelanceerd om in Oss een speciale campagne te starten om de opkomst fors te verhogen. Sterker nog, wij willen dat Oss procentueel gezien de grootste stijger qua opkomst wordt van Europa.

De naam van de campagne is: Oss wint EK. Inmiddels zijn andere partijen en de gemeente benaderd om mee te doen om zo gezamenlijk actie te voeren om de opkomst omhoog te krijgen. Ook andere Osse organisaties worden benaderd met de vraag om mee te helpen de opkomst te verhogen. De SP zal in haar eigen campagne veel aandacht geven aan ‘Oss wint EK’. Zo looft de SP een prijs uit voor de wijk met het stembureau wat de hoogste stijging van Oss heeft qua opkomst. De prijs is het, op een groot scherm, vertonen van de wedstrijd Duitsland-Nederland van 15 juni in die wijk.

Ook Jan Marijnissen zal in de campagneperiode veelvuldig in Oss zijn om zijn bijdrage te leveren. Op 10 juni wordt er in het SP-gebouw vanaf 20.00 uur een uitslagenavond gehouden waar iedereen van harte welkom is.

Campagne Europese verkiezingen 2004
Dossier Europese verkiezingen 2004