Oss wint EK!

5 mei 2004

Oss wint EK!

Op donderdag 10 juni aanstaande mogen ook de inwoners van Oss weer naar de stembus. Deze keer voor Europese verkiezingen. De ervaring leert dat de opkomst bij die verkiezingen niet erg hoog is. Landelijk was de opkomst in 1999 29,9%. In Oss lag de opkomst toen op 28,2% en in de voormalige gemeente Ravenstein op 34,6%.

De SP wil, los van haar eigen campagne, in Oss een campagne starten om de opkomst fors omhoog te krijgen. Sterker nog, wij willen proberen om Oss procentueel de grootste stijger qua opkomst van Europa te laten worden. Dit alles onder de kop: Oss wint EK! De komende tijd gaan wij proberen zoveel mogelijk mensen en organisaties in Oss achter dit doel te krijgen. Een belangrijke rol is natuurlijk op de eerste plaats weggelegd voor de politieke partijen zelf en ook de gemeente kan een belangrijke rol vervullen.

Paul PetersDaarom vragen wij de Osse afdelingen van CDA, VVD, PvdA, D66 en Groenlinks en het college van B&W om in hun campagne een bijdrage te leveren om Oss het EK te laten winnen. In de manier waarop staan ze natuurlijk helemaal vrij.

Mocht u belangstelling hebben voor de speciale (oranje) posters met de tekst “Oss wint EK!, ga stemmen op 10 juni” dan hoor ik het graag. Vanaf eind volgende week zijn ze leverbaar.

Paul Peters

Campagne Europese verkiezingen 2004