MTI met noorderzon vertrokken!

8 mei 2004

MTI met noorderzon vertrokken!

Het is alweer enige tijd geleden dat MTI met veel bombarie door PvdA Gedeputeerde Boelhouwer naar Oss werd gehaald als de oplossing van alle problemen binnen het openbaar vervoer in Oss. Nu, drie jaar later, kunnen we de balans opmaken van dit experiment zoals Boelhouwer het indertijd noemde.

Actiebus tegen privatisering

Met het plotsklaps staken van de dienstregeling werden niet alleen de passagiers in enstige mate benadeeld maar ook het personeel van MTI, de provincie en de lease-maatschappij kwamen er niet zonder kleerscheuren vanaf. Het personeel heeft nog honderden overuren tegoed waarnaar zij zo goed als zeker kunnen fluiten. De provincie is 2,3 miljoen euro kwijt en terug bij af. Bij de lease-maatschappij is door de, leeggetrokken, bv MTI een forse schuld achter gelaten. Los van de al genoemde 2,3 miljoen euro komt daar dan ook nog pakweg 500.000 euro bij.

De opvolger van Boelhouwer, C D A Gedeputeerde Janse de Jonge, heeft als oplossing Maaskant Reizen naar voren geschoven om vanaf nu het openbaar vervoer, zij het flink uitgekleed, in Oss te verzorgen. Area (dochter van Maaskant Reizen) verdient een eerlijke kans De eerste berichten lijken ongunstig. Door slechts contracten van 32 uur aan te bieden lijkt ook Area van mening te zijn daarom geen ADV dagen te hoeven uitbetalen.

Dossier Openbaar vervoer