Interview met webmaster Pieter Pijnenburg

11 april 2004

Interview met webmaster Pieter Pijnenburg

De website van de SP-afdeling Oss wordt steeds vaker bezocht. Pieter Pijnenburg, webmaster van de site: “Wij kunnen exact bijhouden hoeveel bezoekers we krijgen. Al jaren verdubbelt het aantal bezoekers. We krijgen nu ruim 200 bezoekers per dag en zitten nu boven de 100.000 hits per maand..”

Wat kun je zoal te weten komen via de website?
Natuurlijk het laatste nieuws uit Oss, maar ook het regionale en het landelijke nieuws van de SP, standpunten van de SP over diverse hot items, de agenda voor de komende maanden van de Osse afdeling van de SP, informatie over de juridische hulpdienst, u kunt er de namen en foto’s vinden van de leden van de raadsleden en het bestuur. Vrij nieuw is de link naar ‘In de pers’. Je kunt daar recente krantenartikelen uit de regionale dagbladen lezen, waarin de SP een prominente rol speelt.

Hoe verklaar je de grote toename van het aantal bezoekers?
Daar zijn twee redenen voor. Ten eerste gaan steeds meer mensen het iternet op om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws. Ten tweede is, al zeg ik het zelf, onze site steeds beter geworden. We werken nu met een team van drie mensen. Een aantal weken geleden volgden we een cursus, zodat we de nieuwste snufjes kunnen toepassen.

Nieuwste snufjes?
Het nieuwste snufje heet RSS-feeds. Het komt er op neer dat de gebruiker van de site een berichtje krijgt als er weer nieuwe informatie is binnengekomen. Dat gaat straks helemaal automatisch.

Hoeveel bezoekers per dag zei u ook alweer?
Even kijken ... vandaag 217 bezoekers om precies te zijn.